Acenteyi merkezimize alarak yürüyoruz, sektörün en iyi şirketi olmayı hedefliyoruz...''

Öncelikle Hepiyi Sigorta için acente ne demek, acente kanalının şirketiniz için önemi nedir, bakış açınız nedir, bunu sizlerden dinlemek isteriz.

 

Acente bizim için çok şey demek, şöyle ki; biz bireysel ürünlerde faaliyet gösteren bir sigorta şirketiyiz ve bu ürünlerde rekabetçi fiyat kadar teklifin çok hızlı bir şekilde sigortalıya ulaştırılması gerekmekte. İşte burada yaygın acente ağının önemi ortaya çıkıyor. Acentelerimiz bizler için, Hepiyi ürünlerimizi sigortalılara tanıtan, marka bilinirliğimize katkı sağlayan, müşterilerimiz ile aramızdaki iletişimde köprü vazifesi gören müşteri danışmanlarımız. Bu nedenle acentelerimiz bizler için çok kıymetli bir noktada yer alıyor.

Sektörde acente kanalını öncü olarak konumlandıran ve sadece acentelerle yol yürüyen farklı şirketler var, peki bir acente neden ‘Hepiyi Sigorta’ ile yol yürümeli desek, ne dersiniz?

Evet, acenteler sektörümüz için son derece önemli bir dağıtım kanalı, bu sebeple şirketler acentelerle yakın iletişim kurmayı, onlarla stratejik iş ortaklığı yapmayı önemsiyorlar. Şirketimiz de ilk gün itibarıyla bu bilinçle hareket etmiş, yaygın acente ağına sahip olabilmek adına teknolojik altyapısı, kullanıcı dostu programları, rekabetçi tarifesi, yüksek gelir olanakları ile acenteyi merkezine alarak ilerlemiştir.

Kurulduğumuz günden bu yana yukarıda anlattığım tüm faydalarla birlikte, tüm acentelere koşulsuz güveniyoruz, onlardan üretim taahhüdü almıyor, karlılık sorgusu yapmıyoruz. O kadar güveniyoruz ki, hiçbir acentemize “Ne ölçekte bir portföyünüz var?” diye sormadık.  Onlardan üretim taahhüdü almadık, hangi şirketlerle çalışıyor, o şirketlerdeki karlılığı nedir sormadık, ofisi güzel mi, tabela değeri var mı? Bakmadık. Acentelerimize ömür boyu çalışma garantisi verdik. Portföy mülkiyet haklarını sözleşmeye yazan tek şirket olduk, onlarla karşılıklı güven ilişkisi yarattık, işte bu sebeplerle her acente bizimle sonuna kadar yol yürümeli diyoruz.

Bahsettiğiniz güven odaklı yaklaşım, üretimlerde olumlu bir dönüş yaratıyor mu?

Evet, doğru orantıda yansıyor. En basit ve net sonucunu şöyle anlatabilirim: Hepiyi Sigorta sektörün en genç şirketiyken aynı zamanda sektörün acente sayısı bakımından en yaygın sigorta şirketi olmayı kuruluşunun 6. ayında başaran bir şirket oldu. Acente manifestomuz ve açık iletişimimiz sayesinde ilk günümüzde 500 acente başvurusu  aldık, tüm söylemlerimizin arkasında durduk, yarattığımız güven odaklı yaklaşım karşılık buldu ve şu an yaklaşık 7000 acente ile çalışıyoruz.  Tüm bunlarla birlikte acente üretim payı en yüksek sigorta şirketi olarak görüyorum Hepiyi Sigorta'yı. Üstelik acente profilimiz mesleğini profesyonelce yapan acentelerden oluşuyor. Bankalarla çalışmıyoruz, dijital acente kaynağımız yok. Bizim 7000 acentemiz gerçekten 7000 saf acenteden oluşuyor ve biz acentelerimize daha iyi hizmet verebilmek için şirketimize yatırım yapmaya devam ediyoruz.

Bizlere acentelerinizle kurduğunuz kazan kazan yöntemi ve iş birliklerinden söz eder misiniz? Acenteleriniz için hayata geçirdiğiniz destekler neler oluyor?

Hepiyi Sigorta basit düşünen ve hızlı hareket eden bir şirket. Bu çeviklik aslında şirketin yönetim kadrosunun piyasa hakimiyetini ve yeteneklerini tam olarak yansıtıyor. Şirketi kurduğumuzda sektörde yaklaşık 45’i elementer olmak üzere ortalama 60 şirket vardı ve açıkçası sektörün yeni bir sigorta şirketine ihtiyacı olup olmadığı da büyük bir soru işaretiydi. Biz öyle bir yenilikçi modelle gelmeliydik ki fark yaratalım ve tercih edilen şirket olalım. Sonra oturduk, konuştuk, tartıştık ve butik bir ürün yelpazesi ile çalışalım yüksek konsantrasyon sağlayalım dedik. Tüm sigorta branşlarında poliçe düzenleyebilme ruhsatımız olmasına rağmen, biz sadece 5 ürünle piyasaya girdik. İlk gün itibari ile acentelerimize maddi-manevi hiçbir maliyete katlanmadan, güçlü ve güvenilir bir marka öncülüğünde, rekabetçi ve onlara kötü sürprizler yaşatmayacak istikrarlı bir tarifeyle yönetilen ürünlerimize kolayca ulaşma imkanı yarattık. Ben 25 yılı aşkın süredir sigorta profesyoneliyim ve hep acentelerle çalıştım. Acenteler sanıldığından çok daha etkin ve hızlı reaksiyon veren organizasyonlar. Eylemlerimiz söylemlerimizle bir olmasaydı, bugün bu noktada olamazdık, ilk gün 500 adet acenteyle başladığımız bu serüvende 7000 adet acenteye ulaşamazdık. Acentelerle bu kazan kazan yöntemini başarıyla hayata geçirmemizin en büyük göstergesi sektörde daha önce hiçbir şirketin yaklaşamadığı bu acente sayısına 2. yılımız dolmadan ulaşmış olmamızdır.

Acentelere yönelik kampanyalarınızı da dinlemek ve detaylarına inmek isteriz. Mevcut ve gelecek planlı kampanyalar neler?

Sektörümüzde senelerdir bir kampanya furyası var ve hiç durmadan devam ediyor. Birkaç aylık dönemlerde verilen hedefler doğrultusunda ek komisyonlar, niş ürünlerin satışına bağlı seyahat organizasyonları, sadakat programları, kulüpler vb. Bunlar sektörün alışık olduğu uygulamalar. Henüz ikinci yılımızı doldurmadan biz de bunların hemen hepsini yaptık. İki ayrı yurt dışı seyahat kampanyası düzenledik, Prag kampanyamız tüm hızıyla halen devam ediyor. MG ve Suzuki araç alımlarında holding personel indirimi kampanyası yaptık, 2024 yılına MG otomobil çekilişi kampanyası ile başladık, bir acentemize hedefsiz koşulsuz çekilişle MG otomobil hediye ettik. Aylık / 15 günlük TV üyeliği kampanyaları yaptık, yapmaya da devam edeceğiz. Fakat bunlardan daha önemli bir konu var. Artık acenteler bu kampanyalardan da sıkıldı, onlarca farklı şirket aynı anda farklı farklı hedefler vererek bu kampanyaları yapıyor ancak acentelerin hepsine iştirak etmesi mümkün değil. Bu mümkün olmadığı gibi üzerlerinde hedef baskısını fazlasıyla hissediyorlar. Bence acentelerin beklentisi net; onlar gelirlerini ne kadar artırdıklarına bakıyorlar. İşte tam burada biz yine farkımızı ortaya koyduk, akıllı ürünler yarattık. Acentelerimiz ürünün fiyatını da komisyonunu da bu akıllı ürünler sayesinde kendileri belirliyorlar. Hedef baskısı altında strese girmeden taahhütsüz, son tarihsiz tek bir poliçe komisyonunu istedikleri seviyeye çıkartabiliyorlar. Bu bence birçok acentenin en başta isteyeceği kampanya. Bununla birlikte yine sektörde daha önce hiç denenmemiş, ilk olarak bizim tarafımızdan tasarlanan acente yetkilileri ve personellerine yönelik anlık hediyeler sunan, eğlenceli bir aktivite olan Hepiyi Hediye Çarkı ile acente yetkilileri ve çalışanlarına anında binlerce ödül kazanma fırsatı yarattık. Bu uygulamanın taklit edileceğini bile düşünüyoruz. Acente çalışanlarına yönelik binlerce ödül sunan bu kampanya ile birlikte acentelerimiz hem kampanyaya katılırken eğleniyorlar hem de çarktan alacakları hediyenin heyecanına kapılıyorlar. Onları motive ediyoruz, işin mutfağındaki kişileri de işin içine çekiyoruz. Güzel ve ses getirecek bir kampanya yarattık. Dolayısıyla da kampanyalarımız bundan sonra da hem piyasanın uyguladığı modeller doğrultusunda ilerleyecek hem de yenilikçi kampanyalarımız sektörde fark yaratacak.

Kuruluş aşamasında yayınladığınız manifestonuzda acentelere yönelik pek çok vaat vardı. Bugüne geldiğimizde bu vaatlere ne kadar yakınsınız?

Aslında bu manifesto konusu da Hepiyi’nin ne kadar inovatif bir şirket olduğunun en önemli göstergelerinden. Düşünsenize, daha ortada ne acente var ne tanzim edilmiş bir tane poliçe var. Son derece dinamik ve rekabetçi bir sektör, regülasyonlar, mevzuatlar değişiklikler… ve bir şirket çıkıyor geleceğe dönük stratejilerini, hedeflerini tüm sigorta kamuoyuyla tüm şeffaflığıyla dürüstçe paylaşıyor. Acente manifestosu sektörde bir ilk, kendimize olan güvenimizin işimize hakimiyetimizin, birbirimize olan inancımızın, tutkumuzun en büyük göstergesidir. Evet hepsini bir bir hayata da geçirdik. Bir tane acentemizi dahi üretim yetersizliği ya da karlılık probleminden dolayı kapatmadık, cezalandırmadık. Bizle çalışmak isteyen her acenteye kapımızı sonuna kadar açtık, hiçbir acentemizden teminat almadık. Biz ilk gün verdiğimiz taahhütlerimizin arkasındayız. Verdiğimiz tüm sözlerin arkasında durduğumuz için gururlu ve mutluyuz.

Hepiyi Sigorta’nın gelecek hedeflerinde acenteleri nerede yer alıyor? Nedir bu hedefler?

Bu sorunun cevabı çok net ve gururla yanıtlayabiliyorum. Aslında söylemesi kolay yapması zor,  bu noktaya ulaştığımız için kolaymış gibi bir çırpıda ağzımızdan çıkıyor ama ulaşılması zor bir noktadayız. Evet Türkiye’nin en yüksek acente sayısına sahip, yaygınlığı en yüksek sigorta şirketiyiz. Bununla gurur duyuyoruz. Gidebileceğimiz noktaya kadar da gitmeye kararlıyız. Acentemizin olmadığı il ilçe yok. Bu muhteşem bir güç ve beraberinde bize çok büyük bir sorumluluk yüklüyor. Biz bu sorumluluğu büyük bir heyecanla kabul ederek her gün bir öncekinden daha iyi olmayı taahhüt ediyoruz. Biz faaliyette bulunduğumuz ana branşlarda sektör liderliğini hedefliyoruz ve bu hedeflediğimiz yolda acentelerimiz her zaman bizim en büyük stratejik iş ortağımız olmaya devam edecekler. Merkezimizde acenteler bulunmaya devam edecek ve iddia ediyoruz bir gün her acente Hepiyi acentesi olacak.

Hayalleri olan bir şirketiz, her gün bir önceki günden daha iyi olacağız, birlikte Hepiyi olacağız. Öyle ki bu şirketin içerisinde güçlü bir arkadaşlık bağına sahip, birbirine güvenen bir ekip var. Her bir departman birbiriyle yarış içerisinde ancak diğer yandan da birbirimize gelişim alanlarımız hakkında geri bildirimler veriyoruz. Mottolarımızdan bir tanesi şu: “Her gün bir önceki günden daha iyi olmak için gayret etmek.” Bunun için de kendi içimizde yarışıyoruz. Bireysel branşlarda ve motor branşlarında sektörün lider şirketlerinden biri olmayı hedefliyoruz. Liderliği yakalayacağımıza da inanıyoruz. Çok iyi bir tarife ekibimiz var. Bu sayede doğru işi doğru fiyatla üretebiliyor ve yüksek karlılık seviyesine ulaşabiliyoruz. Sermayedarımız Doğan Holding de şirketin almış olduğu teknik sonuçlarla bunu görmüş oluyor. Şirketi öyle bir noktaya konumlandırdık ki, şu anda onlar da bizden çok daha fazlasını bekliyorlar.

Zor beğenen hırslı bir ekibiz. Kendimizi bile henüz beğenmiyoruz. Ulaşmak istediğimiz seviyenin %60'ında görüyoruz kendimizi. Her alanda çok daha iyi olacağız, Hepiyi olacağız.

Acentelere dergimiz aracılığıyla vermek istediğiniz mesajlarınız nelerdir?

Acentelerle çok sık iletişim hâlindeyim. Acenteler departmanı yine alışılagelmişin dışında bir yöntemle çalışıyor. Daha çok teknolojik iletişim araçlarını kullanarak acentelerle iletişim kurmaya çalışıyoruz. Dile kolay, 7 bin acente ve yaklaşık 20 bin teknik personelle doğrudan iletişim hâlindeyiz. Tek bir tuşla ürün, uygulama ve kampanyalarımızı anlık olarak onlara ulaştırabiliyoruz. Hasar ve poliçe sonrası hizmet anlamında onlarla dirsek temasındayız. Onların düşüncelerini, duygularını, kullanıcı deneyimlerini önemsiyoruz. Anketler düzenliyoruz. Bu anketler sonucunda kendimizi geliştirmek adına alınabilecek aksiyonları hızlı bir şekilde ortaya koyuyoruz. Bizimle çalışmayan acente sayısı yok denecek kadar az.

Hepiyi Sigorta, acentelerine en az maliyetle rekabet gücü sağlayan, yenilikçi bir sigorta şirketi. Kendilerindeki rekabet avantajını piyasaya kaptırmak istemiyorlarsa mutlaka Hepiyi Sigorta ile çalışmalılar. Hepiyi Sigorta’nın kapısı tüm acentelere açık. Sektörün lider şirketlerinden biri hâline gelecek bu şirketin içerisine ne kadar hızlı dahil olup, bize adapte olurlarsa onlar için o kadar faydalı olacaktır.

Mevcut acentelerimiz için de şunu söyleyebilirim; Kampanyalarımızı, uygulamalarımızı, ürünlerimizi, kısacası şirketin tüm dinamiklerini piyasanın ve acentelerin ihtiyaçlarına göre konumlandırıyoruz. Onların sesine kulak veriyoruz. Onlarla iletişimi yüksek bir noktada konumlandırmaya bundan sonra da devam edeceğiz. Taleplerini, isteklerini, düşüncelerini her zaman bizimle paylaşabilirler. Kapımız onlara her zaman açık.

Hepiyi Sigorta sektörün istihdam kaynağı, yeni levha alan yüzlerce genç acentemiz var. Sektöre yeni giriş yapan acentelere sektörün yaklaşımı çok olumlu olmuyor. Biz kriterlerimize sigorta tecrübesi koymadığımız için teknik olarak acenteliğini yeni açmış olan her genç girişimci, bizden acentelik alarak sektöre giriş yapabilir. Dolayısıyla biz Hepiyi Sigorta'yı sektörün istihdam kaynağı, yeni acenteler için sektöre giriş kapısı olarak görüyoruz.

Manifestomuzda yer alan acentenin portföy mülkiyet hakkına duyduğumuz saygı ile ilgili de şunları söyleyebilirim; Biz kendi web sitesinden de acentelerle aynı koşullarda poliçe satan bir şirketiz. Bunu hiçbir zaman gizlemedik. Dürüstlükten bir gün bile ödün vermedik, bundan sonra da vermeyeceğiz. Fakat bununla birlikte Hepiyi Sigorta ile çalışan bir acentenin portföy mülkiyeti ile ilgili hiçbir endişe duymasına gerek yok. Çünkü Hepiyi Sigorta’dan poliçe tanzim eden bir acentenin yenileme müşterisi, acentenin çalışmak istemediği bir müşteri dahi olsa; müşteri ertesi yıl yeni poliçesini doğrudan Hepiyi.com.tr'den aldığında, komisyonun tamamını direkt olarak ilgili acenteye ödüyoruz. Bu, bizim manifestomuzun ne kadar arkasında olduğumuzun da bir göstergesidir. Biz acentenin portföy mülkiyet hakkını sözde değil, gerçekte tanıyan ve uygulamaya geçiren bir sigorta şirketiyiz.

Teknoloji alanında çok önemli atılımlar yaptık. Tüm süreçlerimizi son teknolojik olanaklar çerçevesinde tasarlanıyoruz, bir çok alanda yapay zeka kullanıyoruz. Dijital şirket kavramının altını poliçe tanziminden, operasyon süreçlerine, hasar hizmetinden, tahsilat uygulamalarına, iletişim modellerimize kadar uçtan uca dolduruyoruz. Örneğin Talep Yönetim Sistemi ile acentelerimiz tüm taleplerini %100 dijital bir şekilde bize ulaştırabiliyor. Ortalama 15 dakikada dönüş alabiliyorlar. Bununla birlikte chatbot sistemi ile akıllarındaki soru işaretlerini anında giderebiliyorlar. Yapay zeka teknolojisini kullandığımız Talep Yönetim Sistemi'nde önümüzdeki günlerde çok daha hızlı bir hizmet seviyesine ulaşacağımıza eminiz.

Bizden Haberler